Future

Sekarang semua tengah pulun fikir nak buat degree. further study course apa, study kat mana apa semua. Aku pun turut terlibat dalam kalangan students fresh baik punya baru tak sangga habis diploma yang mencari hala tuju, bright future untuk diri sendiri.

Mostly courses yang aku pilih ada kat Seremban, Shah Alam dan Bandaraya Melaka. Jauhnya dari Kedah. Takpa, demi pengalaman, belajar cara hidup yang betul-betul student punya. Ya lah, before this aku study diploma dekat dengan rumah. Berulang alik hari hari.

Tapi difikir balik, whoaaa banyaknyaaaaaa duit nak kena pakai. Kalau aku tercampak kat sana, memang semua kena pandai bajet. Pinjaman PTPTN. Kalau MARA, aku lega sikit.

Dan aku juga fikirkan keselamatan kat tempat orang. Lain tempat orang ni dengan tempat sendiri. Bahaya dia tu lain  macam sikit. Mak ayah aku lagi risau cerita dia kalau aku dok jauh ni. Tapi memang aku takmau tercampak jauh pun. Ada sebab.

So, bila ditimbang-timbang... ada lah lebih afdhal aku dengar kata mak bapak aku study kat satu universiti yang agak terkemuka jugak (akan di-reveal kemudian kalau confirm).

Conclusion nya, takdak CONCLUSION sebab sebenarnya diri sendiri pun masih 50 50 lagi. Masih ragu-ragu. Kbai

No comments: