pada suatu hari, apabila pintu rumah dihempas kuat dan gam tikus.....

hahh, sambung cepat ! sape dapat sambung dengan betul, dea dapat hadiah oii ! hahaha ! tak de maknanyer. aku belum mau buat contest lagi. rasa malas belum hilang and masa belum cukup. okehh, STOP kemerapuan aku tuh.

berbalik pada pintu terhempas kuat pulak eh. mari mari. dekat dekat. ini kisah ngeri. *(err, tak de kena mengena okeh)

tadi aku and family gi penang coz ade kes kecemasan. before that, aku ada jemur kain kat luar tu. so, macam biasa aku laa kena kunci pintu rumah sebelum keluar. aku kena gunakan sedikit tenaga suara hari ni sebab adik aku yang kecik tu sibuk dok cari pencil case dea coz nak tulis number 11 punya pasal. (oh wawa, tak patut betul. =.=" ) then, adik aku yang second tu, tugas dea kena kutip kain kain tu. so, tugas kunci pintu diserahkan kepada dea.

malam tadi, lepas selesai semua kes kat penang tu, kami semua balik arhh rumah. on the way nak balik, sempat lagi tengok Anugerah Juara Lagu 25 (AJL 25) kat dalam kereta sambil hentam burger baru KFC tu and tropicana twister orange. if tak silap burger zinger apa benda pun tak tau lah.

masa nak masuk simpang jalan rumah aku, ada la sorang budak perempuan mana tah bawa motor agak lelong sikit. then, sekali usha, rupanye sebelah kiri tangan dea ada phone. okeh, itu menguji kesabaran ayah aku coz budak tu bawa lelong and dok text ngan bf dea kot. honk ! honk ! ayah aku punya keja lah tu. kasi honk sampai budak tu terkejut beruk lah. hahaha !

wahh, sampai rumah memang heaven lah. ye lahh, kitaorang kan memang dah letih sangat.biasalah..rumahku, syurgaku. hahaha ! okeh, adik aku yang lari terkedek kedek gi buka pintu. gate berjaya dibuka. handle pintu pun success ! tapi ? haa, selak belakang pintu rumah aku aku terjatuh. huwaaa ! sebak ouhh ! semua orang jadi hot. ye laa, sape tak sebak bila balik rumah pintu tak boleh buka ? jawab ! jawab ! mana ada kan...
ini berpunca dari kelalaian adik aku yang second tu masa kunci pintu petang tadi. dea terhempas dengan kuat yang amat. ciss, time tu aku macam nak cekik cekik je budak tu. AJL 25, melepas. =,="  apalah nasib kan..

dengan berkat bantuan jiran depan rumah, dea amik gam tikus. salut gam tu kat keliling selak tu. then, dea amik dua bilah pisau.dea lekatkan pisau and angkat selak tu. lepas tu, dengan lafaz bismillah, pintu terbuka jugaak. wahh, ada bakat arhh pak cik nie jadi perompak rumah. hahaha ! tak tak. just kidding okeh.

thanks pak cik coz dah tolong kami satu family. ^,^

and thanks coz sebab pak cik, saya dapat online facebook and buat entri pasal pintu rumah nie. (erkk ! tak guna punya terima kasih. ada makna lain pulak. =.=" )

No comments: